woensdag 22 mei 2013

Camino deel 2


In de zomer van 2012 heb ik samen met mijn vriendin Marjolein vanuit Apeldoorn de Camino naar Santiago de Compostella gefietst. Deze tocht heeft mij geïnspireerd om de Camino Frances, dit is het traject tussen de Pyreneeën en Santiago, in 2014 nogmaals te doen maar dan op een mountainbike over het wandelpad. Dit wordt door veel Spanjaarden en Italianen gedaan. Je zou de Caminio als een hele lange mountainbikeroute van ca. 900 km. kunnen zien. Het is de bedoeling om minimale bagage mee te nemen. Was de tocht in 2012 er één van op alles voorbereid te zijn, nu wil ik het met minimale middelen proberen te volbrengen. Het is de bedoeling om in aulberges (herbergen) te overnachten. 
Om te oefenen zal ik in 2013 het nationale wandelpad, het Pieterpad, op de mountainbike gaan doen.

Volg mij op een nieuw blog: http://henriopcamino.blogspot.com

1 opmerking: